27 Mayıs 2013 Pazartesi

Haftasonu Faaliyetleri

Konu konu atarken işler o kadar bir biri içine girdi ki konu olarak bağlayamayacağımı fark ettim. O zaman orataya bir karışık....

Plastik kovan veya plastik taban. Oldukça fazla konuşuldu üzerinde. Tabanların oldukça iyi olduklarını deneyerek gördükten sonra (özellikle polen toplamada) 120 tane almıştım. Kullanımları güzel tamam ama o alt çekmecelerin temizliği insanı bitiriyor. Tam bir bulaşıkhane....



Hafta içi ana arı kullanarak yapılmış bölmeler. Ana arı kutularının fotoğrafları da aşağıda zaten.


Ana arı kutularını tarih açısından takip etmek... (Ana arıyı al memeleri ver. Yavru durumunu kontrol et. Çok sıkıştı kapalı yavrusunu al. Zayıf kaldı kapalı yavru aldığından destek ver. vs.) İşçilik gerçekten zor. Yoğun ana arı üretimi yapanlara Allah kolaylık versin. Kutular yukarıda olduğunda bakımları da kolay oluyor. Ana arı kontrolü kovan kontrolünden kolay hale geliyor. Tüm arıcı arkadaşlara kendi ana arıları ile bölme yapmak nasip olur inşallah.




Kutularda şaşma olmasın biraz aralıklı dizelim derken koca alan bize dar geldi... Yayıldık iyice. İyi de oldu ama. Kutuların önünde normalde değişik şekiller olması lazım. Onu yapmadık ama giriş deliklerinde renkli kapaklar var. Ne kadar renkli kapak da olsa yine de yönlerini farklı taraflara çevirip aralarında da en az 2 adım mesafe bırakmaya çalışıyoruz. Tek zorluğu yürüme mesafesinin artması :-)


Kadrolar iyi...



Fotoğraflara bakınca arılığı hep doğu tarafından fotoğrafladığımı fark ettim. Neden? Bilmem... Bu sefer de batı tarafından çekeyim dedim.

Hiç yorum yok: